Wild ARMs 3

HEX rendszerből, vissza a “hagyományoshoz”!

478787_front

Érdekes volt, hogy beszereztem, mert nem tudtam mire számítsak rá. Nem fog elmenni a kedvem a harcrendszertől? Be fog zavarni valami más? Túlért értékeltnek találom, majd a sztorit? Szerencsére egészen elégedett voltam az egésszel.

Plot: Filgaia ezen verziója jóval westernesebb, mint többi. Annyira nagy kárt okozott az ősi háború, hogy még tenger sem maradt. De tartogatnak nyomokat abból a kórból.

A történet egy Virginia nevezetű lányra koncentrál, aki Drifterré (kalandor) vált, hogy az elveszettnek tűnt apját megkeresse. Egy vonat támadáskor három hasonló drifterrel találkozott (hogy ki, miért vált azzá, le kell játszanunk a karakter bevezetőket) és egy csapattá váltak, hogy a rakományt a megfelelő szállítsák. És itt kezdődik a kaland.

Egész kellemes a sztori. Persze kilsés egy csöppet, de nagyon jól van megírva. Plusz ott van az egész érdekes környezet, ami tényleg egyedi hangulatot áraszt, és a karakterek is szórakoztatóak. Negatívum, hogy talán néhány gonosz kicsit gyengébbre sikerült, a második final boss a semmiből került elő és a befejezés olyan…….fura. De nincs különösebb panasz.

Gameplaynél dől el, hogy mennyire fog bejönni a játék. Van pár elrettentő dolog.

Talán a legfurább dolog maga a világ térkép. Nem tűnik semmi különösnek, de észreveszed, hogy nem találsz se egy dungeont, vagy egy várost. Ezért információt kell szerezni a lakosoktól, majd utána a megfelelő helyen a search funkciót kell találnod. Na ez néha idegesítő tud lenni.

Csak úgy mint a sorozat többi része, nagy hangsúlyt fektet a dungenokben található puzzlekra. Egész jól feldobják az egészet. Persze vannak könnyebbek és néha nagyon nehezek is. Viszont a nagy Random Ecounter rate senkit sem nyugodni hagyni. Persze ott van az Ecounter gauge, amivel ki hagyhatunk pár csatát, de nagy részüket nem ússzuk meg.

A harcrendszer hagyományos. És itt a Dragon Quest-re tessék gondolni! Ok, annyira nem old-school pl. itt FP pont másként működik, mint a többi játéknál az MP pont, de nagyon hasonló. És LASSÚ!!!!! Nem annyira, mint amennyire személy szerint számítottam, de többi JRPG-től biztosan. De fura módon, én nem találtam problémásnak. Egész el volt ezzel is. Plusz feldobták a Medimukkal történő fejlesztési rendszerrel, ami a legszebb az egészben, hogy ezt még csata közben is módosíthatjuk. A gyógyítást is elvégzi a játék, ha van stamnia (ezért, azzal kell fizetnünk, hogy játékban elég ritka a gyógyító cucc. Whupsz!) és a felszereléssel sem kell vacakolnunk, csak az ARM-mokat fejleszthetjük pénzért.

A játék kb 25 óra hosszú, de játék közben hosszabbnak tűnik, ami elég szép dolog, ha ezt egy JRPG el tudja érni. És kellemes mennyiségű mellékes dolog is várja a fanatikusokat.

Problémám nem nagyon akadt.  Néhány boss túl könnyű, de van pár keményebb is. A tovább haladás néha nem egyértelmű lett, ami miatt egy végigjátszáshoz kellett nyúlnom. Ja említettem azt a Final Bosst, de azt nem, hogy annak van, mint kb. 10 formája!

A külsőségek: a grafika 2002-es. A zene jó, de személy szerint a negyedik és az ötödik rész OST-je jobban tetszik. Szinkron nincs, de nem hiányzott.

Elég nagy kedvenc lett ez a rész, pedig pont arra számítottam a kevésbé. Aki akar egyedi hagyományos JRPG-t, annak bátran ajánlom. Ezek után egy kérdés volt a fejembe: akkor miért nem jött be a Dragon Quest 8??

9 pont

wild_screen002

wild_screen004

wild_screen008

wild_screen016

wild_screen022

wild_screen0023

wild_screen023

wildarms_screen004

Címkék: , , , , , , ,

2 hozzászólás to “Wild ARMs 3”

  1. Elhaym Says:

    Ezzel pár órát játszottam én is. Kölcsön játék volt.
    De sajnos nem tetszett a világ, a harcrendszer, nem voltak szimpatikusak a szereplők, így nem vittük végig.

  2. Macskássy Says:

    Jet szerintem túl cool lett benne, de tipikus király csávó, a fegyverét is szerettem. Amúgy az eleje nekem nagyon bejött, hogy 4 szereplő 4 irányból kezd neki és ugyanott találkoznak.
    Szerintem baro, csak iszonyat időigényes.

Hozzászólás